انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی

 

انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی (SCWVS) یک سازمان غیر دولتی و مردم نهاد (NGO) می باشد که در سال 1382 براساس قانون ثبت سازمانهای مردم نهاد تأسیس گردید . عمده ترین اهداف این انجمن فراهم آوردن حمایتهای پزشکی ، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی برای دهها هزار نفر از جانبازان شیمیایی (از جمله هزاران نفر مصدوم غیرنظامی) است که از عوارض ناشی از حملات شیمیایی در طول 8 سال جنگ عراق علیه ایران در رنج می باشند. همچنین تلاش در  جهت بالا بردن کیفیت زندگی و سلامت قربانیان سلاحهای شیمیائی و افراد خانواده آنها از جمله اهداف تأسیس این انجمن میباشد.

از آنجا که اغلب اعضای هیئت موسس و هیئت مدیره انجمن ، خود از قربانیان سلاحهای شیمیایی می باشند و رنج ناشی از مصدومیت با این سلاحهای غیر انسانی را تجربه کرده اند، این انجمن تمام سعی خود را معطوف به کاستن از آلام مصدومان شیمیایی و احقاق حقوق آنان و نیز اطلاع رسانی در زمینه پیامدهای انسانی و زیست محیطی سلاحهای شیمیایی نموده است.

در طی سالهای فعالیت انجمن، دهها نفر نیز بعنوان داوطلب به جمع همکاران و اعضای انجمن ملحق شده اند که هر کدام با تخصص های گوناگون در بخشی از فعالیت های انجمن مشارکت داشته اند.  

 

موزه صلح تهران
انجمن قربانیان2
سازمان منع سلاح های شیمیایی1
موزه صلح هیروشیما
موزه کرنیکا
مرکز رسیدگی به مصدومین شیمیایی

ما 10 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم