برگزاری مراسم گرامیداشت یاد قربانیان بمباران اتمی در هیروشیما

hiroshima-6-august-1945به‌مناسبت هفتادویکمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، برنامه گرامیداشت قربانیان این سلاح‌ها، 6 اوت (16 مرداد) با حضور صلح‌طلبان سراسر جهان در پارک «یادمان صلح» هیروشیما برگزار شد.
تعدادی از جانبازان شیمیایی و هنرمندان ایرانی به نمایندگی از انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و موزه صلح تهران در این مراسم حضور داشتند. سومین جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و ژاپن نیز در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود.

مراسم روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در موزه صلح تهران

8tir-newsبه مناسبت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و همچنین در سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت مراسم دیداری با جانبازان و خانواده‌های شهدای شیمیایی در تاریخ سه‌شنبه 8 تیرماه 1395 در موزه صلح تهران برگزار شد که در آن جمعی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی، راویان موزه صلح، خانواده جانبازان و شهدا، داوطلبان، فعالان و اعضای سازمانهای مردم نهاد، مسئولین مربوطه، هنرمندان، اصحاب رسانه و شماری از مردم شهر تهران شرکت کردند.

در این مراسم حاضران به گفتگو در مورد مفاهیم و مسائل مختلفی چون صلح، جنگ، خشونت، پیامدهای آن و نقش بازماندگان در افزایش آگاهی‌های عمومی پرداختند. همچنین شرکت‌کنندگان با اهدای شاخه‌های گل به بازماندگان سلاح های شیمیایی از آنان تجلیل کردند.

سردشت اولین شهر جهان است که هدف سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته است و شمار زیادی از مردم غیرنظامی ساکن آن همچنان از عوارض بلندمدت این سلاح‌ها رنج می‌برند.

برای دیدن عکس‌های این مراسم اینجا را کلیک کنید.

فرصتی برای دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدای شیمیایی

8-tirبه مناسبت هشتم تیرماه، روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت، موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی از همه مردم و نمایندگان رسانه‌ها دعوت می‌کند تا با حضور در موزه صلح تهران با جانبازان شیمیایی و بازماندگان حملات شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی ملاقات کنند.

این برنامه فرصت مغتنمی برای بازدیدکنندگان است تا علاوه بر دیدار با این عزیزان از نزدیک با پیامدهای ناشی از این سلاح‌های ممنوعه آشنا شوند و در جریان فعالیت‌های داوطلبانه آنان در موزه صلح تهران که در جهت افزایش آگاهی عمومی صورت می پذیرد، قرار گیرند.

 زمان: سه‌شنبه هشتم تیرماه از ساعت 10 صبح تا 13 بعدازظهر، موزه صلح تهران

برای دانلود پوستر اینجا را کلیک کنید.

حضور نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و موزه صلح تهران در بیستمین کنفرانس دولت‌های عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی

CSP-20بیستمین کنفرانس دولت‌های عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از 9 تا 13 آذر ماه ۱۳۹۴  (۲۹ نوامبر تا ۴ دسامبر ۲۰۱۵) با حضور دو تن از نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و موزه صلح تهران در شهر لاهه هلند برگزار شد. این نمایندگان علاوه بر برپایی نمایشگاه "پيام‌آوران صلح"، در برخی جلسات عمومی کنفرانس، جلسات ائتلاف سازمان‌های مردم‌نهاد حاضر در کنفرانس و هم چنين برخی رویدادهای جنبی ديگر شرکت داشتند.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاه "پيام‌آوران صلح" که برگرفته از پروژه تاریخ شفاهی موزه صلح تهران است به نمایش در آمد. این نمایشگاه به معرفی ده تن از جانبازان شیمیایی و یا افراد مرتبط با جانبازان و فعالیت‌های آنان با موضوع صلح می‌پردازد. 

ادامه مطلب: حضور نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های...

مراسم بزرگداشت روز جهانی قربانیان سلاح‌های شیمیایی در موزه صلح تهران برگزار شد

29aprilNewsمراسم بزرگداشت روز جهانی قربانیان سلاح‌های شیمیایی چهارشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه 94 مصادف با ۲۹ آوریل 2015، با قرائت پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، قرائت پیام احمد ازومجو، دبیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، پیام معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور سفرا و نمایندگانی از سفارت‌خانه‌های کشورهای هلند، آلمان، سوئد و ژاپن، جمعی از جانبازان شیمیایی و خانواده‌های آنان، با برنامه‌ریزی داوطلبان جوان، در موزه صلح تهران برگزار شد.

این برنامه، بر صدمین سالگرد نخستین استفاده گسترده از سلاح شیمیایی طی جنگ جهانی اول در ایپر بلژیک، کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایران در جنگ ایران و عراق و دستاوردهای حاصله در تلاش برای خلع سلاح و یافتن راه‌حل‌هایی به‌سوی صلح جهانی متمرکز بود.

ادامه مطلب: مراسم بزرگداشت روز جهانی قربانیان سلاح‌های...

مراسم روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی

29apr20141روز چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 مصادف با 29 آوریل 2015 از ساعت 11 تا 12:30 صبح با قرائت پیام دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، مراسم روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی در موزه صلح تهران برگزار خواهد شد.

روز 29 آوریل بر اساس مصوبه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و تصویب سازمان ملل متحد به عنوان روز بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی نامگذاری شده است.

برای خواندن پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به فارسی و انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

برای خواندن پیام مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به فارسی و انگلیسی اینجا را کلیک کنید و برای دیدن فایل تصویری این پیام اینجا را ببینید.

 برای خواندن پیام معاون رئیس‌جمهوری ایران به فارسی و  انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

شرکت نمایندگان موزه صلح در یکصدمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر ایپر بلژیک

Years-2015کنفرانس یکصدمین سالروز اولين کاربرد وسيع سلاح شيميايي (در جريان جنگ اول جهاني در سال 1915) شهر ایپر بلژیک با سخنرانی جانباز شیمیایی فعال در موزه صلح تهران برگزار شد. در این کنفرانس که با عنوان "یک قرن استفاده از سلاح‌های شیمیایی بس است!" از 22 تا 24 آوریل (2 تا 4 اردیبهشت 1394) به میزبانی شهر ایپر و با حضور نمایندگانی از جانبازان شیمیایی برگزار شد، حسن حسنی سعدی جانباز شیمیایی هفتاد درصد ایرانی و عضو داوطلب موزه صلح تهران پیام قربانیان سلاح‌های شیمیایی را به گوش حاضران در کنفرانس رسانید.

ادامه مطلب: شرکت نمایندگان موزه صلح در یکصدمین سالگرد...

رونمایی از کتاب‌های سفر به جزیره سوخته و سفر به روایت سرفه‌ها

ronamaeiروز دوشنبه 24 فروردین 1394، مراسم رونمایی از دو کتاب «سفر به جزیره سوخته» (یادداشت‌های سفر به هیروشیما) نوشته هدایت الله بهبودی (نسخه فارسی و انگلیسی) و ترجمه ژاپنی کتاب «سفر به روایت سرفه‌ها» (سفرنامه هیروشیما) نوشته حمید حسام در تالار مهر برگزار شد.

حمید حسام و هدایت الله بهبودی، هر دو به همراه گروهی از اعضا و داوطلبان موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی، در تابستان سال‌های 1391 و 1392 برای شرکت در مراسم گرامیداشت قربانیان بمباران اتمی هیروشیما (اوت 1945) به شهر هیروشیما در ژاپن سفر کرده بودند.

یکی دیگر از بخش‌های این مراسم که با حضور نویسندگان و مترجمان این کتاب، جمعی از مسئولان، اعضا و داوطلبان موزه صلح تهران، پژوهشگران و نویسندگان در زمینه تاریخ شفاهی و هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در تهران، آقای گری لوئیس، همراه بود، از گروهی از خانواده‌ها و جانبازان شیمیایی همکار و راوی موزه صلح تهران نیز تقدیر شد.

برای دیدن عکس‌های این مراسم اینجا را کلیک کنید.

خانواده انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و موزه صلح تهران در غم از دست دادن یکی دیگر از راویان و داوطلبان عزیز خود در اندوه فرو رفت

Sadeghi-jahanshahبیست و پنج اسفند نود و سه: جهانشاه صادقی، پرستار فداکاری که در جریان حمله شیمیایی به بیمارستان صحرایی سومار در دی‌ماه 1365 بر اثر گاز خردل شدیدا آسیب دیده بود و سالها با بیماریها و عوارض این مصدومیت شیمیایی دست و پنجه نرم میکرد، در اثر نارسایی ریوی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به جمع دوستان شهیدش پیوست.

جهانشاه صادقی با وجود صدمات شدید و بیماریهای ناتوان کننده ریوی، چشمی و بیماری خونی ناشی از گاز خردل، از فعالان موزه صلح تهران بود و در عرصه بین المللی هم چهره شناخته شده ای بود.

او حتی تا آخرین روزهای زندگی پر از درد و رنجش، همواره مظهر امید، سرزندگی، گشاده رویی بود و طبع لطیفش او را به چهره ای محبوب در بین دوستان و راویان موزه صلح تبدیل کرده بود.

جهانشاه عزیز اولین قربانی سلاحهای شیمیایی نیست و آخرین آن هم نخواهد بود، این زخم همچنان التیام نیافته است...

خانواده انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و موزه صلح تهران این فقدان جانکاه را به خانواده و همه دوستان این شهید عزیز تسلیت میگوید.

تقدیر و تشکر انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی از دکتر رابرت ماتیو

OPCW-prize Mathدر ابتدای ماه دسامبر سال 2014، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW)، اولین جایزه سالانه خود را در مقر این سازمان در شهر لاهه هلند به یک پژوهشگر استرالیایی و یک موسسه فنلاندی اهدا کرد.
یکی از برندگان امسال این جایزه دکتر رابرت (باب) ماتیو بود که وی مبلغ جایزه نقدی خود را به مبلغ 45 هزار یورو، به صندوق کمک‌های داوطلبانه برای حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی اهدا نمود.
موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی نیز، طی نامه ای این موفقیت را به دکتر ماتیو تبریک گفته و از این اقدام بشردوستانه و الهام بخش وی، به نمایندگی از صدها هزار قربانی سلاح‌های شیمیایی تشکر کردند.

ادامه مطلب: تقدیر و تشکر انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های...

حضور نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی در کنفرانس لاهه

CSPیک متخصص حقوق بین الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و یک دانشجوی دکترای شیمی که هر دو از مصدومان شیمیایی و اعضای داوطلب موزه صلح و انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی هستند  به دعوت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نوزدهمین کنفرانس سالیانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی که از یکم تا پنجم دسامبر 2014 (دهم تا چهاردهم آذرماه 93) در لاهه برگزار شد شرکت کردند. 

نمایندگان موزه صلح و انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی در مدت برگزاری این کنفرانس بین المللی که با حضور هیئت های عالیرتبه بیش از 140 کشور دنیا و 40 سازمان مردم نهاد برگزار شد، علاوه بر برپایی یک نمایشگاه، در جلسات تخصصی و نشست های حاشیه ای این اجلاس حضور فعال داشتند.

در این اجلاس همچنین تنی چند از مصدومان شیمیایی از شهرهای سردشت و حلبچه هم حضور داشتند.

کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در سال 1993 در پاریس به امضای نمایندگان کشورهای مختلف رسید و در آوریل 1997 اجرایی شد.

گرامیداشت یاد و خاطره شهید احمد زنگی آبادی، از راهنمایان داوطلب موزه صلح، در موزه صلح تهران

Ahmad zangiabadiبه مناسبت شهادت احمد زنگی آبادی، جانباز شیمیایی 70 درصد، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و راهنمای داوطلب موزه صلح تهران مجلس بزرگداشتی روز چهارشنبه 12 آذر 1393 از ساعت 15 تا 17  با حضور جمعی از همکاران، دوستان و اعضای خانواده وی در موزه صلح تهران برگزار می شود. از تمامی همراهان صلح طلب دعوت می کنیم برای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیز بزرگوار به ما بپیوندند.

احمد زنگی آبادی، عضو هیئت مدیره و از راهنمایان داوطلب موزه صلح، آسمانی شد

 Ahmadاحمد زنگی آبادی، جانباز شیمیایی 70 درصد، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و راهنمای داوطلب موزه صلح تهران، روز سه شنبه 27 آبانماه در اثر عوارض ریوی ناشی از مصدومیت با گاز خردل، در یکی از بیمارستان‌های تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد و به شهادت رسید. او از اعضای فعال موزه صلح بود و با وجود بیماری شدید ریوی و چشمی و نیاز دائم به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز و داروهای گوناگون، همواره با آرامشی مثال زدنی و لبخندی بر لب، برای بازدید کنندگان از موزه صلح از زشتی جنگ، ماهیت غیر انسانی سلاح‌های شیمیایی و از لزوم تلاش برای صلح و ترویج دوستی سخن میگفت.

او سال گذشته در سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در لاهه با دبیر کل سازمان ملل و مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ملاقات کرد و از آنان خواست تلاش خود را برای ریشه کن کردن این سلاحها دو چندان کنند. موزه صلح تهران این فقدان تاسف بار را به خانواده و همه دوستان احمد زنگی آبادی تسلیت می‌گوید.

یادش و طنین صدای مهربانش همیشه در قلب ما خواهد بود...

تقدیر از دکتر ماتیاس یوهایم در موزه صلح تهران

Dr-Matthiasروز شنبه 10 آبان 1393، گروهی از جانبازان شیمیایی، فعالان صلح‌طلب، پزشکان و اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و موزه صلح تهران، از دکتر ماتیاس یوهایم، پزشک آلمانی که طی سفری شخصی به همراه دخترش در ایران بود، در موزه صلح تهران تقدیر کردند.

در این برنامه نمایندگانی از موزه صلح تهران، انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی، پزشکان ایرانی عضو سازمان بین‌المللی پزشکان مخالف جنگ و سلاح‌های کشتار جمعی (IPPNW)، داوطلبان و جانبازان شیمیایی صحبت کرده و از دکتر یوهایم تشکر کردند. همچنین یک یادداشت تشکر و لوح تقدیر از جانب موزه صلح تهران و جانبازان شیمیایی به دکتر یوهایم اهدا شد.

دکتر ماتیاس یوهایم پزشک صلح‌طلبی است که سال گذشته و با وجود برقراری تحریم‌های یک‌جانبه، مقداری داروهای حیاتی (اسپری‌های استنشاقی) مورد نیاز جانبازان شیمیایی را تهیه کرد و به دست این افراد در ایران رساند. وی در سال 1391، به همراه هیئتی از پزشکان صلح طلب به ایران آمده بود و توسط موزه صلح تهران با جانبازان شیمیایی، که گروهی از آنها به عنوان داوطلب با این موزه همکاری می‌کنند، آشنا شده بود.

برای خواندن متن مختصر زندگینامه خودنوشت دکتر ماتیاس یوهایم اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن عکس‌های این بازدید اینجا را کلیک کنید.

انتشار مقاله قربانیان پنهان سلاح‌های شیمیایی رها شده عراق

nytimesنیویورک تایمز، روز سه‌شنبه 22 مهرماه مقاله‌ای با عنوان «قربانیان سلاح‌های شیمیاییِ رها شده در عراق» نوشته آقای سی. جی. چیوِرز منتشر کرد.  این مقاله به بررسی وضعیت سلاح‌های شیمیایی رها شده در عراق و مواجه شدن سربازان آمریکایی حاضر در این کشور با این سلاح‌ها می‌پردازد. وضعیت درمان این سربازان و امکان دسترسی گروه‌های تروریستی به این سلاح‌ها نیز در این مقاله بررسی شده است.

برای مطالعه متن اصلی این مقاله، اینجا را کلیک کنید.

ملاقات اعضای موزه صلح تهران با شهردار هیروشیما و رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح

Peace-Mayorsنمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی که از دوازده تا هفدهم مردادماه در هیروشیما حضور داشتند در تاریخ شانزدهم مرداد با آقای ماتسوئی شهردار هیروشیما دیدار کردند.
موزه صلح تهران که زیر نظر انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمایی فعالیت می‌کنند یک کمپین مشترک برای دعوت از شهرداران ایران برای عضویت در سازمان بین‌المللی شهرداران صلح آغاز کرده است و در سال گذشته موفق شده بیش از 270 شهر جدید را به عضویت سازمان درآورد.

ادامه مطلب: ملاقات اعضای موزه صلح تهران با شهردار هیروشیما...

بخش ویژه بیست و هفتمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت

CWV

 

بیست و هفت سال پیش در هفتم تیرماه 1366، شهر سردشت قربانی حمله شیمیایی با گاز خردل شد. به این مناسبت مطالب و اخبار مرتبط با این فاجعه دردناک را می توانید در این بخش  با کلیک روی هر مورد مشاهده کنید.

 

- جزییات حمله شیمیایی سردشت

- پیام مدیر کل سازمان منع سلاحهای شیمیایی بمناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت

- پیام شهردار هیروشیما بمناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت

- خاطرات شفاهی خانم فریده شافعی، از بازماندگان حمله شیمیایی سردشت

 

بزرگداشت روز جهانی یادبود قربانیان سلاحهای شیمیایی در موزه صلح تهران برگزارشد

29aprilnews2014مراسم بزرگداشت روزجهانی قربانیان سلاح های شیمیایی سه شنبه ۹ اردیبهشت مصادف با ۲۹ آوریل 2014، با قرائت پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان منع سلاح های شیمیایی و با حضور سفرا، نمایندگان سازمان های بین المللی جمعی از جانبازان شیمیایی، هنرمندان و نویسندگان در موزه صلح تهران برگزار شد.

دراین مراسم گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با خواندن پیام بان کی مون مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای ازمیان بردن سلاح های شیمیایی گفت: هنوز 6 کشور درجهان به کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی (1997) ملحق نشده‌اند که سازمان ملل تلاش می کند که این کشورها نیز به این کنوانسیون بپیوندند، ضمن اینکه فعالیت هایی نیز برای نجات مردم سوریه از سلاح های شیمیایی صورت گرفته که انتظار می رود نتیجه بخش باشد.

لوییس پس ازپایان قرائت بیانیه دبیرکل سازمان ملل متحد،ضمن ابراز خرسندی برای حضور درجمع جانبازان شیمیایی که مصادیق زنده استفاده ازسلاح های شیمیایی هستندافزود: جمهوری اسلامی ایران در اجرای کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی موفق بوده اما تلاش های بیشتری نیاز است تا مفاد این کنوانسیون بین المللی اجرا شده و آثارآن درسطح جهان دیده شود.

ادامه مطلب: بزرگداشت روز جهانی یادبود قربانیان سلاحهای...

مراسم روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی

29apr20141مراسم روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی، روز سه‌شنبه 9 اردیبهشت مصادف با 29 آوریل از ساعت 11 تا 12:30 صبح با قرائت پیام دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در موزه صلح تهران برگزار خواهد شد.

روز 29 آوریل بر اساس مصوبه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و تصویب سازمان ملل متحد به عنوان روز بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی نامگذاری شده است. علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراسم به تمامی قربانیان سلاح‌های شیمیایی در جهان، به ویژه رزمندگان و غیرنظامیان ایرانی که قربانی کاربرد این سلاح‌ها شدند، ادای احترام کنند.

درگذشت دکتر الیاسی، پزشک معالج مصدومان شیمیایی و از اساتید تقدیر شده در موزه صلح

DrEliasiدکتر حسین الیاسی، استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی که در طول دوران جنگ تحمیلی از پزشکان معالج مصدومان شیمیایی بود، این هفته در اثر بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.

این استاد فرهیخته با تلاش شبانه روزی خود جان صدها مصدوم شیمیایی را در بیمارستان لقمان و سایر بیمارستانهای تهران نجات داد و خاطره تلاشهای خستگی ناپذیر و دلسوزانه او بر بالین این عزیزان هیچگاه از یاد جانبازان شیمیایی در سراسر ایران نخواهد رفت.

وی علاوه بر اینکه در عرصه درمان سرآمد بود، در عرصه پژوهش و تالیف آثار علمی مربوط به مصدومان شیمیایی نیز پیشگام بود و کتاب ارزشمند او " آسیب بدنی در جنگ خردل گوگردی" جزو اولین آثار پزشکی در ایران در زمینه درمان عوارض ناشی از مصدومیت شیمیایی بود. اثر دیگر این استاد بزرگ به نام "آسیب میکرسکوپی خردل گوگردی" حاصل سالها تجریه و تحقیق در زمینه آثار گاز خردل و درمان مصدومان شیمیایی، چندی پیش در مراسمی در موزه صلح تهران و با حضور جمعی از جانبازان شیمیایی رونمایی شد. در همین مراسم بود که مراسم تقدیر و تشکر جانبازان شیمیایی از این پزشک انساندوست برگزار شد و در آن مراسم اشک شوق استاد بر چهره رنجورش نمایان شد.

جانبازانی که در دوران جنگ و پس از آن تحت درمان دکتر الیاسی بودند، در تمام این سالها ارتباط خود را با با وی حفظ کردند و او را عاشقانه دوست میداشتند چرا که تواضع و چهره خندان دکتر الیاسی و ارتباط قلبی او با بیمارانش زبانزد همه بود. یادش گرامی باد.

برای دیدن عکسهای مراسم تجلیل از این استاد در موزه صلح اینجا را کلیک کنید.

احمد ازومجو به نمایندگی از OPCW جایزه صلح نوبل 2013 را در اسلو دریافت کرد

Nobel2013

مراسم اعطای جایزه صلح نوبل سال 2013 به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، امروز سه شنبه 19 آذر در اسلو، پایتخت نروژ برگزار شد. هیاتی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به سرپرستی ازومجو، مدیر کل این سازمان و  10 تن از سفیران کشورهای عضو در این مراسم حضور یافت و طی آن، جایزه صلح نوبل سال 2013 رسما به این سازمان اعطا شد.
کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران در لاهه و نماینده دائم ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در هیات اعزامی سازمان به اسلو به نمایندگی از کشورهای آسیایی حضور داشت.
ازومجو در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: برای درک درد و رنجی که قربانیان سلاحهای شیمیایی تحمل کرده اند کافی است به تصاویر این قربانیان نگاه کنیم، از ایپر در بلژیک تا سردشت در ایران ، حلبچه در عراق و حملات اخیر سوریه.... 

 

ملاقات هیئت مدیره موزه صلح با برنده جایزه صلح نوبل 2013

DG-1جمعی از اعضای هیئت مدیره موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی، روز جمعه پانزدهم آذرماه در مقر سازمان منع سلاحهای شیمیایی در لاهه با احمد اوزومجو، رئیس این سازمان که بعنوان برنده جایزه صلح نوبل 2013 اعلام شده ملاقات کردند. اوزومجو در آستانه سفر به نروژ برای دریافت جایزه صلح نوبل به گرمی از این هیئت استقبال کرد و از حضور آنان در کنفرانس سالیانه سازمان منع سلاحهای شیمیایی ابراز خرسندی کرد.

در این نشست دکتر محمدرضا سروش، رئیس هیئت مدیره موزه صلح تهران 3 پیشنهاد از جمله برنامه سفیران صلح با محوریت مصدومان حملات شیمیایی برا آگاه سازی در جهان و ترویج فرهنگ صلح را عنوان کرد که هر سه پیشنهاد با استقبال رئیس سازمان منع سلاحهای شیمیایی مواجه شد. 

 

نمایشگاه آثار سلاحهای شیمیایی با حضور مصدومان شیمیایی ایران در لاهه برپا شد

Lahehنمایشگاهی از عوارض دیررس گاز خردل بر چشم که برای اولین بار در دنیا در معرض نمایش گذاشته میشود توسط موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی در حاشیه کنفرانس سالیانه سازمان منع سلاحهای شیمیایی در لاهه برپا شده که با استقبال همه شرکت کنندگان در کنفرانس مواجه شده است.

هیئت های عالیرتبه دیپلماتیک بسیاری از کشورهای جهان و مقامات سازمانهای بین المللی در مدت برپایی این نمایشگاه که تا جمعه در لاهه برپا می باشد از آن بازدید کرده اند.

احمد اوزومجو دبیرکل سازمان منع سلاحهای شیمیایی (OPCW) ، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و تعداد زیادی از سفرا از بازدید کنندگان این نمایشگاه در روز اول برپایی آن بودند.

ادامه مطلب: نمایشگاه آثار سلاحهای شیمیایی با حضور مصدومان...

مصدومان شیمیایی ایران و نمایندگان موزه صلح در کنفرانس لاهه

OPCW-timهیأتی از نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی و فعالان موزه صلح تهران، در هجدهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی شرکت خواهند کرد.

این اجلاس که از روز دهم آذر ماه در مقر این سازمان در لاهه برپا می شود، میزبان هیأت های عالی رتبه ۱۹۰ کشور جهان خواهد بود.

علاوه بر دولت های عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW)، نمایندگان بیش از ۵۰ سازمان غیردولتی در این اجلاس حضور فعال دارند.

ادامه مطلب: مصدومان شیمیایی ایران و نمایندگان موزه صلح در...

سوریه یکصدو نودمین عضو کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی

cwc190با پذیرش کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی توسط دولت سوریه و اجرایی شدن این معاهده در این کشور، از روز چهاردهم اکتبر 2013 (22 مهرماه 92) جمهوری عربی سوریه رسما بعنوان یکصد و نودمین عضو این معاهده بین المللی معرفی شد.

به این ترتیب در حال حاضر تنها شش کشور دنیا هنوز به این کنوانسیون ملحق نشده اند که عبارتند از: اسرائیل، کره شمالی، میانمار، سودان جنوبی، آنگولا و مصر

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی OPCW، جایزه صلح نوبل سال 2013 را از آنِ خود کرد.

opcw noble prizeجمعه نوزدهم مهرماه 92 برابر با 11 اکتبر 2013، سازمان منع سلاحهای شیمیایی از سوی کمیته نوبل در نروژ بعنوان برنده جابزه صلح نوبل 2013 اعلام شد.

OPCW یک سازمان بین‌المللی بین‌دولتی است که در پی اجرایی شدن کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در سال 1997 در لاهه ایجاد شده است و وظیفه نظارت بر اجرای این کنوانسیون و پایبندی دولت‌ها به تعهدات خود در قبال این کنوانسیون را برعهده دارد. نمایندگان موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی آوریل امسال، در کنفرانس بازنگری این کنوانسیون که در مقر این سازمان برگزار شد، شرکت داشتند. در پیام مدیر کل OPCW به مناسبت دریافت جایزه صلح نوبل آمده است :

در سال 1997 تلاش‌های صدساله کشورها نتیجه داد و کنوانسیون منع کابرد سلاح‌های شیمیایی لازم‌الاجرا شد. از این سال، وظیفه نظارت بر نابودی سلاح‌های شیمیایی در جهان و تشویق همه ملت‌ها به تبعیت از این هنجار برعهده این سازمان قرار گرفته است. و این سازمان با تکیه بر تخصص و فداکاری کارمندان خود در پی این بوده است که این سلاح‌ها که کاربردشان در قرن بیستم ، آثار بسیار مخربی را بر جای گذاشته است، دوباره به کار برده نشوند. این سازمان امیدوار است در نتیجه دریافت این جایزه و با همکاری و حمایت سازمان ملل متحد و همه دولت‌های عضو کنوانسیون، از کاربرد دوباره سلاح‌های شیمیایی پیشگیری کند. هم‌چنین این سازمان از تمام کسانی که برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند، تشکر می‌کند.

قانون الزام دولت به پيگيري حقوق جانبازان و قربانيان جنگ شيميايي عليه جمهوري اسلامي ايران

جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

در اجراء اصل يكصد و بيست و سوم (123) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران قانون الزام دولت به پيگيري حقوق جانبازان و قربانيان جنگ شيميايي عليه جمهوري اسلامي ايران كه با عنوان طرح يك فوريتي الزام دولت به پيگيري حقوق جانبازان و قربانيان جنگ شيميايي و ميكروبي عليه جمهوري اسلامي ايران به مجلس شوراي اسلامي تقديم گرديده بود با تصويب در جلسه علني روز يكشنبه مورخ 6/11/1387 و تأييد شوراي محترم نگهبان به پيوست ابلاغ مي‌گردد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ـ علي لاريجاني

24/11/1387                شماره67786/251

------------------------------------------------------

وزارت دادگستري ـ وزارت امور خارجه

قانون الزام دولت به پيگيري حقوق جانبازان و قربانيان جنگ شيميايي عليه جمهوري اسلامي ايران كه در جلسه علني روز يكشنبه مورخ ششم بهمن ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و هفت مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 16/11/1387 به تأييد شوراي نگهبان رسيده و طي نامه شماره 67786/251 مورخ 24/11/1387 مجلس شوراي اسلامي واصل گرديده است، به پيوست جهت اجراء ابلاغ مي‌گردد.

رئيس‌جمهور ـ محمود احمدي‌نژاد

شماره221159 - تاریخ 5/12/1387

قانون الزام دولت به پيگيري حقوق جانبازان و قربانيان جنگ شيميايي عليه جمهوري اسلامي ايران

ماده واحده ـ از تاريخ تصويب اين قانون دولت جمهوري اسلامي ايران موظف است حقوق مصدومان و شهداء شيميايي ناشي از هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران را در محاكم داخلي و خارجي پيگيري نمايد.

تبصره1ـ از زمان ابلاغ اين قانون تا دو ماه دولت موظف است ضمن تجميع دستگاههاي فعال در پيگيري حقوق جانبازان و بازماندگان جنگ شيميايي يك دستگاه مشخص پاسخگو به مجلس را به عنوان مسؤول پيگيري و اجراء اين قانون تعيين نمايد.

تبصره2ـ دولت موظف است با تجميع اقدامات گذشته در جمع‌آوري اسناد جنايات شيميايي عليه ملت ايران، يك بانك اطلاعاتي تشكيل داده و اسناد مربوطه را به روزرساني كند.

تبصره3ـ با توجه به ضرورت ساماندهي به تحقيقات علمي و پژوهشي مربوط به عوارض جنگ شيميايي بر افراد و محيط ، دولت مكلف است مراكز متعدد مربوطه را در قالب يك مركز خاص تجميع نمايد.

تبصره4ـ دولت و قوه قضائيه موظفند با رعايت قوانين و مقررات ملي و بين‌المللي حمايتهاي فني، حقوقي و ديپلماتيك را از تمام اتباع و اشخاص ايراني صدمه‌ديده از حملات و كاربرد مواد شيميايي ناشي از هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران به عمل آورند.

تبصره5 ـ دولت مكلف است هر شش ماه يك بار گزارش اقدامات مربوط به اجراء قانون را به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارائه دهد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علني روز يكشنبه مورخ ششم بهمن ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و هفت مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 16/11/1387 به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ـ علي لاريجاني

نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی و موزه صلح تهران در هیروشیما

AtomicDomهیئتی از اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی و موزه صلح تهران در مراسم بزرگداشت قربانیان بمباران اتمی هیروشیما حضور پیدا کردند. این هیئت که مرکب از مصدومان شیمیایی و جمعی از هنرمندان نام آشنا بود در مدت حضور خود در ژاپن علاوه بر حضور در این مراسم، در ملاقاتها و جلسات مختلفی از جمله ملاقات با بازماندگان حمله اتمی، رئیس موزه صلح هیروشیما، اعضای سازمانهای مردم نهاد صلح، و نیز روزنامه نگاران حضور یافتند و پیام صلح و دوستی ملت ایران را ابلاغ کردند. از جمله اعضای هیئت اعزامی هیروشیما، پرویزپرستویی (بازیگر)، مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی (نویسنده و پژوهشگر)، حبیب احمد زاده (نویسنده ومستند ساز)، علی دهباشی (ایران شناس و نویسنده) بودند.

انتشار چهارمین شمارۀ خبرنامۀ سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW)

opcwچهارمین شمارۀ خبرنامۀ سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، به تازگی (جولای 2013) در 32 صفحه و به زبان انگلیسی منتشر شده است. در این شماره، سومین کنفرانس بازنگری -که از 8 تا 19 آوریل 2013 برگزار شده بود و نمایندگانی از موزه صلح تهران نیز در آن شرکت کرده بودند- به طور کامل پوشش داده شده است. شما می توانید تصاویری از داوطلبان و اعضای موزه صلح تهران را نیز در صفحه های 21 و 22 این خبرنامه ببینید.

این خبرنامه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید و در جریان فعالیت‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سومین کنفرانس بازنگری قرار بگیرید.

 

پیوستن سومالی به کنوانسیون سلاحهای شیمیایی بعنوان یکصد و هشتاد و نهمین عضو این معاهده

opcwدر روز بیست و هشتم ژوئن (هفتم تیرماه) و همزمان با سالروز حمله شیمیایی به سردشت، کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در کشور سومالی اجرایی شد و این کشور رسماً به عنوان یکصد و هشتاد و نهمین عضو این معاهده به کنوانسیون مزبور ملحق شد.

به این ترتیب در حال حاضر تنها هفت کشور دنیا به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی ملحق نشده اند که عبارتند از: میانمار، سودان جنوبی، سوریه، مصر، اسرائیل، آنگولا و کره شمالی.

قربانیان سلاح‌های شیمیایی در ایران ضمن استقبال از این اقدام دولت سومالی، آن را گامی مثبت در مسیر دستیابی به جهانشمولی این کنوانسیون و محو کامل سلاح‌های شیمیایی از صحنه گیتی می‌دانند.

برای اطلاع بیشتر از جزییات این خبر اینجا را کلیک کنید:

http://www.opcw.org/somalia-becomes-189th-state-party-to-the-chemical-weapons-convention

برگزاری مراسم روز ملی قربانیان سلاحهای شیمیایی

29-June2013tim مراسم روز ملی مبازره با سلاحهای شیمیایی و سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت در روز 8 تیرماه 1392 با حضور جمعی از قربانیان شیمیایی، خانواده جانبازان و شهدا، نمایندگان سازمانهای بین المللی، داوطلبان، فعالان و اعضای سازمانهای مردم نهاد، مسئولین مربوطه، هنرمندان و اصحاب رسانه در موزه صلح تهران برگزار گردید.

در این مراسم بیانیه انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی توسط جانباز 70 % شیمیایی عبدالله نوارانی قرائت شد .

دکتر عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ژاپن که در این مراسم شرکت کرده بود طی سخنانی با بیان اینکه دیدار جانبازان شیمیایی یک جور زیارت است گفت: من برای زیارت جانبازان شیمیایی در چنین جمع‌هایی حضور پیدا می‌کنم و در سال‌هایی که به عنوان سفیر در ژاپن حضور داشتم توفیق آن را داشتم که هر سال در مراسم سالگرد قربانیان هیروشیما که در ژاپن برگزار می‌شد در خدمت این دوستان و جانبازان شیمیایی که در آنجا حضور پیدا می‌کردند باشم.

در انتهای مراسم نیز از خدمات دکتر حسین الیاسی پزشک معالج جانبازان شیمیایی از سالهای جنگ تاکنون تقدیر و تجلیل به عمل آمد. همچنین مراسم رونمایی از کتاب آسیب میکروسکوپی خردل گوگردی (در شهدای مصدوم شیمیایی دفاع مقدس) نوشته دکتر حسین الیاسی برگزار گردید.

در پایان مراسم نیز حاضران با اهداء تاج گل به یاد قربانیان سلاح های شیمیایی در میدان صلح پارک شهر یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی داشتند .

برای دیدن عکسهای این مراسم اینجا را کلیک کنید.

مراسم روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی در موزه صلح تهران برگزار شد

29april2013newsfaمراسم روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی در روز 9 اردیبهشت ماه 1392 ( 29 آوریل 2013 ) با حضور جمعی از قربانیان شیمیایی، خانواده جانبازان و شهدا، نمایندگان سازمانهای بین المللی، داوطلبان، فعالان و اعضای سازمانهای مردم نهاد و مسئولین مربوطه در موزه صلح تهران برگزار گردید.

در این مراسم پیام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور‌ایثارگران توسط قائم مقام بنیاد در امور بین الملل، پیام آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد توسط سرپرست دفتر اطلاعات سازمان ملل در تهران و پیام مصدومان و جانبازان شیمیایی توسط آقای اسدا... محمدی جانباز شیمیایی 70 درصد به نمایندگی از قربانیان سلاحهای شیمیای قرائت شد.

در پایان مراسم به سنت هر ساله کاشت نهال زیتون به یاد جان باختگان حملات شیمیایی در پارک شهر، مقابل ساختمان موزه صلح تهران توسط میهمانان مراسم انجام گرفت.

یادآوری میشود روز 29 آوریل که مصادف با سالروز اجرایی شدن کنوانسیون سلاحهای شیمیایی در سال 1997 است از سوی سازمان ملل متحد بعنوان روز جهانی یادبود قربانیان سلاحهای شیمیایی نام گذاری شده است.

برای دیدن عکسهای این مراسم اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود متن پیام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور‌ایثارگران اینجا را کلیک کنید.

 

پیام نماینده قربانیان سلاح های شیمیایی 29 آوریل 2013 – نهم اردیبهشت 1392

Mohamadi-asadollahروز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح های شیمیایی را با یاد آنانی گرامی میداریم که جان شیرین خود را در راه دفاع از میهن و پاسداشت صلح فدا کردند به ویژه آنانکه قربانی سلاح های غیر انسانی و مرگبار شیمیایی شدند، از قربانیان اولین حملات شیمیایی در جنگ اول جهانی تا رزمندگان ایرانی در طول 8 سال جنگ تحمیلی و نیز هزاران قربانی غیر نظامی که در مناطق مرزی ایران و در شمال عراق قربانی این اسلحه شوم گردیدند .

و نیز به یاد دهها هزار قربانی که با رنج و بیماریهای بی شمار ناشی از مصدومیت شیمیایی روزگار می گذرانند. ما امروز از کینه ونفرت سخن نمی گوئیم، از انتقام سخن نمی گوئیم بلکه از امید سخن میگوئیم و آرزو، امید برای تکرار نشدن آنچه ما شاهد آن بودیم و آرزو برای ریشه کن شدن سلاحهای ممنوعه از جهان که مقدمه ای است برای برقراری صلح پایدار.

ما شاهدان یکی از بزرگترین جنایات جنگی تاریخ جنگهای معاصر، قربانیان منفورترین سلاح ساخت بشر و زخم خورده از درنده خویی و بی رحمی جنگ افروزان در دنیای متمدن، بر آنیم تا روزهای باقی مانده از عمر خود را با نفسهای خسته و چشمان سوخته برای ترویج عدالت و دوستی در جهان وقف کنیم و پیام آور صلح در دنیا باشیم. باشد تا کودکانمان و سایر مردم دنیا در هر جای عالم از موهبت زندگی صلح آمیز بهره مند باشند و منابع ملت ها بجای آنکه صرف ساخت سلاح های مرگبار و کشتار شود، صرف آبادانی و ساختن زندگی بهتر در جهانی پر از صلح و دوستی گردد.

به امید آن روز

بازدید دبیر کل سازمان ملل متحد از نمایشگاه موزه صلح تهران در لاهه

BanKiMoon1بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، صبح امروز 19 فروردین ماه در حاشیه سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی از نمایشگاهی که توسط نمایندگان موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی در لاهه برپا شده است بازدید کرد و با چند تن از اعضای موزه صلح تهران و مصدومان شیمیایی گفتگو نمود. وی همچنین در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس که در حضور نمایندگان 188 کشور دنیا ایراد کرد، اظهار داشت بازدید از این نمایشگاه و ملاقات با مصدومان شیمیایی عزم ما را بر ایجاد جهانی عاری از سلاحهای شیمیایی و سایر سلاحهای کشتار جمعی مصمم تر میکند.

سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی از هشتم تا هجدهم آوریل در لاهه برپا میباشد و از جمله برنامه های جانبی این کنفرانس، نمایشگاه آثار نقاشی نسیم تقی پور، از هنرمندان جوان عضو موزه صلح تهران می باشد.

 

 

نمایندگان انجمن در سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاحهای شیمیایی

OPCW HQ-002سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاحهای شیمیایی از هشتم آوریل (19 فروردین ماه) با حضور نمایندگان بلند پایه 188 کشوردنیا ، سازمانهای بین المللی و دهها سازمان مردم نهاد در لاهه هلند آغاز به کار می کند. نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی نیز به دعوت رسمی سازمان منع سلاحهای شیمیایی OPCW  در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

نسیم تقی پور از هنرمندان جوان عضو انجمن در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی از آثار نقاشی خود در زمینه آثار جنگ و سلاحهای شیمیایی را برپا خواهد نمود.

گزارش مراسم رونمایی از کتاب "اطلس ضایعات ناشی از گاز خردل" در موزۀ صلح تهران

AtlasLaunchمراسم رونمایی از کتاب "اطلس ضایعات ناشی از گاز خردل"،مراسم رونمایی از کتاب "اطلس ضایعات ناشی از گاز خردل"، روز یکشنبه 1 بهمن 1391 در موزۀ صلح تهران برگزار شد.

در نگارش این کتاب که به همت انجمن حمایت از قر بانیان سلاحهای شیمیایی تالیف شده، 27 پزشک (18 ایرانی و 9 ژاپنی) با یکدیگر همکاری کرده‌اند؛ و این اطلس از 22 فصل تشکیل شده که 14 فصل آن توسط پزشکان ایرانی و 8 فصل دیگر توسط پزشکان ژاپنی نوشته شده است.

ادامه مطلب: گزارش مراسم رونمایی از کتاب "اطلس ضایعات ناشی...

"خاطراتی برای تمام فصول" در موزه صلح رونمایی می شود

 

1984 12مراسم رونمایی فیلم مستند "خاطراتی برای تمام فصول" با حضور مدیر شبکه یک سیما، عوامل سازنده فیلم، جمعی از هنرمندان، نمایندگان رسانه ها و مسئولین سازماههای مرتبط ، روز دوشنبه چهارم دیماه از ساعت 10تا12 د     ر موزه صلح تهران برگزار میشود.

این مستند که کاری ازگروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما است و کارگردان آن مصطفی رزاق کریمی است، ناگفته هایی از داستان درمان مصدومان شیمیایی ایرانی در کشور اطریش در دروان جنگ تحمیلی را به تصویر کشیده است. این فیلم مستند در 5 قسمت تولید شده و بزودی روزهای جمعه از شبکه یک سیما پخش میشود.

در این برنامه جمعی از مصدومان شیمیایی که در دوران جنگ تحمیلی در اطریش درمان شده اند و نیز پزشکان معالج آنان حضور خواهند داشت.

رونمایی از یادمان قربانیان سلاحهای شیمیایی در لاهه هلند

 

روز دوشنبه ششم آذرماه 91 با حضور جمع زیادی از سفرا و مقامات کشورهای مختلف جهان، یادمان قربانیان سلاحهای شیمیایی اثر هنرمند برجسته ایرانی استاد شیخ الحکما، در مقر سازمان منع سلاحهای شیمیایی در لاهه رونمایی شد.

CWMonument

در این مراسم دبیر کل سازمان منع سلاحهای شیمیایی و نیز معاون وزیر امور خارجه ایران در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد قربانیان سلاحهای شیمیایی ، پیام این قربانیان را تلاش همه جانبه برای محو این سلاحهای غیر انسانی از جهان دانستند و آرزو کردند جهان در آینده هیچگاه شاهد کاربرد این سلاحها نباشد. لازم به ذکر است این مراسم در حاشیه هفدهمین اجلاس سالیانه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی در هلند برگزار شد.

 

 

هفدهمین کنفرانس سازمان منع سلاحهای شیمیایی CSP-17

هفدهمین کنفرانس سالیانه کشور های عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی از تاریخ 26 تا 30 نوامبر 2012( ششم تا دهم آذرماه) در شهر لاهه برگزار میشود.CSP17-001
نمایندگان انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی بعنوان عضو ائتلاف بین المللی سازمانهای مردم نهاد حمایت کننده از کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی در این کنفرانس شرکت می کنند. 

موزه صلح تهران
انجمن قربانیان2
سازمان منع سلاح های شیمیایی1
موزه صلح هیروشیما
موزه کرنیکا
مرکز رسیدگی به مصدومین شیمیایی

ما 5 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم